Pohjolan Design-Talo Oy ja Bosch yhteistyöhön omakotitalojen energiatehokkuuden kehittämiseksi

27.03.2017 | Suomi | Yhtiötason uutiset

Muuttovalmiiden omakotitalojen markkinajohtaja Pohjolan Design-Talo Oy ja monialakonserni Boschin Thermotechnology-toimiala ovat solmineet yhteistyösopimuksen, joka tuo Pohjolan Design-Talon asiakkaiden ulottuville Boschin uusiutuvan energian hyödyntämiseen perustuvat uusimmat lämmitysratkaisut. Sopimus kattaa koko Boschin lämpöpumppuvalikoiman: maalämpö-, ilma-vesilämpö- ja ilmalämpöratkaisut.

Pohjolan Design-Talo Oy:n Lvi-yksikön päällikkö Kari Klasila iloitsee uuden yhteistyön avaamista mahdollisuuksista.

– Design-Talo tunnetaan asumisen energiatehokkuuden kehittäjänä. Meillä on ollut VTT:n myöntämä passiivitalosertifikaatti jo vuodesta 2011. Nyt voimme hyödyntää Boschin modernia lämpöpumpputekniikkaa suomalaisten perheiden lämmityskustannusten alentamiseen. Esimerkiksi ilma-vesilämpöpumppu on erittäin varteenotettava vaihtoehto varsinkin Etelä-Suomen ilmasto-olosuhteissa.

Bosch Thermotechnology -toimialan myyntijohtaja Mikael Less muistuttaa ammattitaitoisen suunnittelun ja asennuksen merkityksestä.

– Etenkin maalämpöprojekteissa aidon energiatehokkuuden saavuttamiseksi tarvitaan edistyksellisten tuotteiden lisäksi osaavaa mitoitusta ja asennusta. Pohjolan Design-Talon asiakkaiden lämpöpumppuasennuksista vastaavatkin vastedes erikoiskoulutetut Bosch Lämpömestarit.

Bosch-konserni on maailman johtava teknologiatuotteiden ja palvelujen toimittaja. Vuonna 2016 konsernin liikevaihto oli alustavien lukujen mukaan 73,1 miljardia euroa, ja sen palveluksessa oli 31.12.2016 noin 390 000 työntekijää. Konserni on jaettu neljään liiketoiminta-alueeseen: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods ja Energy and Building Technology. Johtavana IoT-yhtiönä Bosch tarjoaa innovatiivisia ratkaisuja älykoteihin, älykaupunkeihin, verkottuneeseen liikkumiseen ja verkottuneelle teollisuudelle. Boschin asiantuntijuus anturiteknologiassa, ohjelmistoissa ja palveluissa sekä oma IoT-pilvipalvelu takaavat, että sen asiakkaat voivat saada verkottuneita ja toimialojen rajat ylittäviä ratkaisuja yhdeltä toimittajalta. Bosch-konsernin strategisena tavoitteena on luoda innovaatioita verkottuneen maailman tarpeisiin. Bosch parantaa elämänlaatua kaikkialla maailmassa innovatiivisilla ja innostusta herättävillä tuotteillaan – yhtiö tarjoaa tekniikkaa, joka on ”Invented for life”.

Konserni käsittää Robert Bosch GmbH:n sekä sen noin 450 tytäryhtiötä ja paikallista yhtiötä noin 60 maassa. Jos mukaan luetaan myös myynti- ja palveluyhteistyökumppanit, on Bosch tuotanto-, suunnittelu- ja myyntiverkostonsa kautta läsnä lähes kaikissa maailman maissa. Yhtiön kasvun perusta on sen innovaatiovoima. Boschilla työskentelee tutkimuksessa ja tuotekehityksessä 59 000 henkilöä noin 120 toimipisteessä eri puolilla maailmaa.