Kotkalainen Reijon Diesel Oy on vuoden Bosch Car Service -autokorjaamo

22.10.2014 | Suomi | Yhtiötason uutiset

Vuoden Bosch Car Service -autokorjaamoksi on valittu kotkalainen Reijon Diesel Oy. Voittajaa kiiteltiin muun muassa laaja-alaisesta asiantuntemuksesta sekä laadukkaasta toiminnasta. Maailman suurimpaan itsenäiseen korjaamoketjuun, Bosch Car Serviceen, kuuluu Suomessa 70 toimipistettä.

Maailman suurin itsenäinen korjaamoketju Bosch Car Service palkitsee vuosittain parhaat yrittäjänsä. Tänä vuonna palkinnon sai Suomessa kotkalainen Reijon Diesel Oy.

Vuoden Bosch Car Service valitaan pisteyttämällä toiminnan eri osa-alueita kuten toiminnan laatua ja tuloksekkuutta sekä henkilökunnan ammattitaitoa ja kouluttautumista.

”Reijon Diesel Oy oli erittäin vahva kaikilla osa-alueilla. Erityisen ilahduttavaa on heidän erittäin laaja-alainen asiantuntemuksensa ja ammattitaitonsa”, ketjupäällikkö Aarne Reiman Robert Bosch Oy:stä kertoo.

Asiakaslähtöisyyttä kolmannessa polvessa

”Pyrimme kehittämään toimintaamme koko ajan joten on hienoa saada tunnustusta ja nähdä, että suunta on oikea”, Reijon Diesel Oy:n toimitusjohtaja Jussi Lailavuo sanoo. ”Kaikkein tärkeintä on palvella asiakasta niin hyvin, että hän tulee uudestaankin. Samalla pitää pystyä toimimaan mahdollisimman tehokkaasti, jotta alati kasvavat kulut pysyvät kurissa”, hän pohtii.

Reijon Diesel Oy on toiminut vuodesta 1975, ja töitä tehdään jo kolmannessa polvessa. Yritys on todellinen täyden palvelun korjaamo, sillä se toimii normaalien korjaamopalveluiden lisäksi myös Bosch Diesel Center -erikoiskorjaamona, joita on Suomessa seitsemän.

”Kun toiminta on näin laaja-alaista, niin koulutustarve on jatkuvaa – kaiken aikaa tulee uutta ja kehitys menee koko ajan eteenpäin. Boschilla koulutuspuoli on aivan omaa luokkaansa”, Lailavuo kiittää.

Käytössä maailman suurimman autotehtaiden alihankkijan tietotaito

Maailman suurimpaan itsenäiseen korjaamoketjuun, Bosch Car Serviceen, kuuluu Suomessa 70 toimipistettä. Kokonaisuudessaan ketjuun kuuluu yli 15 000 korjaamoa, joilla on takanaan maailman suurimman autotehtaiden alihankkijan, Boschin, tietotaito ja alkuperäislaatuiset varaosat sekä kehittyneimmät testauslaitteet, tarvittavat ohjelmistot ja tekninen tuki.

Boschin yhteistyö korjaamokumppaneiden ja jälleenmyyjien kanssa on tiivistä ja monipuolista. Bosch pitää korjaamonsa ajan tasalla teknisestä kehityksestä ja tarjoaa sen käyttöön uusinta teknologiaa edustavia varaosia ja palveluita. Se myös edellyttää Bosch Car Service -kumppaneiltaan osallistumista säännölliseen täydennyskoulutukseen ja valvoo niiden toiminnan laatua.

Boschin Vantaan Koivuhaassa sijaitsevan koulutuskeskuksen huipputeknologiaa sisältävissä, moderneissa tiloissa järjestetään viimeisimpään autotekniikkaan liittyviä kursseja, myyntikoulutusta ja asiakastapahtumia, ja siellä voi tutustua uusimpaan dieseltekniikkaan sekä hybridiautojen teknologiaan.

Bosch-konserni on maailman johtava teknologiatuotteiden ja palvelujen toimittaja. Sen palveluksessa oli vuoden 2017 lopussa noin 400 500 työntekijää. Vuonna 2017 konsernin liikevaihto oli alustavien lukujen mukaan 78 miljardia euroa. Konserni on jaettu neljään liiketoiminta-alueeseen: Mobility Solutions, Industrial Technology, Consumer Goods ja Energy and Building Technology. Johtavana IoT-yhtiönä Bosch tarjoaa innovatiivisia ratkaisuja älykoteihin, älykaupunkeihin, verkottuneeseen liikkumiseen ja verkottuneelle teollisuudelle. Boschin asiantuntijuus anturiteknologiassa, ohjelmistoissa ja palveluissa sekä oma IoT-pilvipalvelu takaavat, että sen asiakkaat voivat saada verkottuneita ja toimialojen rajat ylittäviä ratkaisuja yhdeltä toimittajalta. Bosch-konsernin strategisena tavoitteena on luoda innovaatioita verkottuneen maailman tarpeisiin. Bosch parantaa elämänlaatua kaikkialla maailmassa innovatiivisilla ja innostusta herättävillä tuotteillaan – yhtiö tarjoaa tekniikkaa, joka on ”Invented for life”. Konserni käsittää Robert Bosch GmbH:n sekä sen noin 450 tytäryhtiötä ja paikallista yhtiötä noin 60 maassa. Jos mukaan luetaan myös myynti- ja palveluyhteistyökumppanit, on Bosch tuotanto-, suunnittelu- ja myyntiverkostonsa kautta läsnä lähes kaikissa maailman maissa. Yhtiön kasvun perusta on sen innovaatiovoima. Boschilla työskentelee tutkimuksessa ja tuotekehityksessä noin 62 500 henkilöä 125 toimipisteessä eri puolilla maailmaa.