Autosähkö Marjoniemi Oy on Vuoden Bosch Car Service -autokorjaamo

31.10.2016 | Suomi | Yhtiötason uutiset

Maailman suurin itsenäinen korjaamoketju Bosch Car Service palkitsee vuosittain parhaat yrittäjänsä. Tänä vuonna palkinnon sai Suomessa Autosähkö Marjoniemi Oy. Voittaja valitaan pisteyttämällä toiminnan eri osa-alueita kuten toiminnan laatua ja tuloksekkuutta sekä henkilökunnan ammattitaitoa ja kouluttautumista.

”Autosähkö Marjoniemi Oy:n toiminnassa asiakas on aina keskiössä. Samalla korjaamon toimintaa on kehitetty pitkäjänteisesti. On ollut hienoa seurata, miten henkilökunnan osaamiseen sekä korjaamon laitteisiin ja järjestelmiin panostamalla Marjoniemi on luonut yrityksen, joka tarjoaa todella laadukasta palvelua”, ketjupäällikkö Aarne Reiman Robert Bosch Oy:stä kertoo.

Palvelua yhden oven periaatteella

Autosähkö Marjoniemi on ajan mittaan laajentunut täyden palvelun autokorjaamoksi. Vuonna 1998 perustetussa korjaamossa työskentelee nykyään viisi ihmistä.

”Meille on tärkeää, että voimme palvella asiakasta yhden oven periaatteella aina vaativimmista diagnostiikkatöistä perushuoltoihin. Lisäksi autoa tulee katsoa kokonaisuutena: ennaltaehkäisevät huoltotoimenpiteet säästävät asiakkaalta sekä aikaa että rahaa”, Marjoniemi sanoo. ”Hyvä asiakaspalvelu on mielestäni sitä, että asiakkaan tarvitsee vain osata tulla oikeasta ovesta sisään. Myös asiakkaan aito kuunteleminen on tärkeää. Auto itsessään on mekaniikkaa – varsinainen huoli on ihmisellä, joka sitä ajaa.”

Marjoniemi nostaa esiin myös jatkuvan kouluttautumisen merkityksen. ”Pyrimme kehittämään korjaamoa koko ajan resurssien puitteissa. Lisäksi autojen teknologia uudistuu sitä vauhtia, että jatkuvat teknologiakoulutukset ovat laadukkaan työn tekemisen ehdoton edellytys.”

Käytössä maailman suurimman autotehtaiden alihankkijan tietotaito

Maailman suurimpaan itsenäiseen korjaamoketjuun, Bosch Car Serviceen, kuuluu Suomessa 75 toimipistettä. Kokonaisuudessaan ketjuun kuuluu yli 16 000 korjaamoa, joilla on takanaan maailman suurimman autotehtaiden alihankkijan tietotaito. Bosch tarjoaa korjaamojen käyttöön alkuperäislaatuiset varaosat, kehittyneimmät testauslaitteet, tarvittavat ohjelmistot sekä teknisen tuen.

Yhteistyö korjaamokumppaneiden ja jälleenmyyjien kanssa on tiivistä ja monipuolista. Bosch pitää korjaamonsa ajan tasalla teknisestä kehityksestä. Se myös edellyttää Bosch Car Service -kumppaneiltaan osallistumista säännölliseen täydennyskoulutukseen ja valvoo toiminnan laatua.