Sijoittaminen ympäristöystävällisiin ideoihin

This Flash Video Player requires the Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

"Se on jotain vihreää." Lasten leikeistä monet alkavat pienestä, mutta ne muuttuvat jännittäviksi. Siksi yritysten perustamista voi verrata lasten leikin etenemiseen. Myös yritykset saavat usein alkunsa yksinkertaisesta ideasta, joka alkaa hahmottua ja saa muodon. Mitä enemmän osallistujia, sen mielenkiintoisempaa. Tämä koskee sekä lasten leikkejä että yrityksen perustamista. Missä näkyy jotain vihreää?

Boschin pääkonttorin ympärillä Stuttgartin Schillerhöhessä käytännöllisesti katsoen kaikki on vihreää. Puita näkyy silmänkantamattomiin. Monet Boschin tutkijoista keskittyvät ympäristöystävällisyyteen. Noin 45 % tutkimus- ja tuotekehityskuluista käytetään energian ja luonnonvarojen säästämiseen.

Esimerkiksi astianpesukoneiden, lämmitysjärjestelmien ja aurinkokennojen kehittämiseen. "Isä, eikö meidän astianpesukoneemme ole valkoinen?" "Kyllä, mutta..." Tällöin kaikki muuttuu mielenkiintoiseksi.

Kuka muu näkee jotain vihreää? "Näemme orgaanisia aurinkokennoja", sanoo Heliatek. "Ja me näemme litiumioniakkuja", sanoo Samsung. "Mekin näemme jotain vihreää", sanoo GreenPeak, "nimittäin tarvitsemansa energian tuottavaa langatonta tekniikkaa". "Vai niin", sanoo Bosch. "Mekin olemme perehtyneet siihen. Kertokaa lisää. Ehkä voimme yhdessä tehdä maailmasta hieman vihreämmän." Nyt yrityksetkin kiinnostuvat.